© 2016 Joyfood Sp. z o.o.

Sklep intrnetowy lekkiesmaki.pl
  • Facebook - Grey Circle
  • Instagram - Grey Circle

100% POLSKI

ZIELONA NAĆ PIETRUSZKI

Zielona natka pietruszki to niesamowita bomba zdrowotna, która pomaga na wiele schorzeń. Jest źródłem wielu cennych składników odżywczych. Ma właściwości antyseptyczne, dlatego bardzo pozytywnie wpływa na działanie układu pokarmowego oraz moczowego. Dzięki bardzo dużej zawartości witaminy C doskonale wzmacnia odporność i pomaga w leczeniu jesiennych przeziębień. Dlatego nie bójmy się jej dodawać do sałatek, zup czy przyrządzać z niej koktajle.

STOSOWANIE:

Zieloną nać pietruszki można rozpuszczać w chłodnej wodzie, sokach owocowych lub sokach ze świeżo wyciśniętych owoców. Należy pamiętać, że woda użyta do rozpuszczenia proszku nie może być gorąca, ponieważ prowadzi to do utraty witamin i inaktywuje enzymy zawarte w produkcie.

Zielona nać pietruszki może służyć również jako dodatek do jogurtów, koktajli, smoothies, płatków śniadaniowych, zup i sałatek.

PRODUKTY, Z KTÓRYMI ZIELONA NAĆ PIETRUSZKI ZDROWE POLA KOMPONUJE SIĘ IDEALNIE:

Rozwiń

Drogocenne składniki, w które bogata jest zielona nać pietruszki:

  • witamina A – doskonale wpływa na wzrok

  • betakaroten – poprawia koloryt skóry

  • kwas foliowy – polecany kobietom w ciąży

  • witamina C – wspomaga odporność

  • witamina K – odpowiada za krzepliwość krwi

  • żelazo – buduje hemoglobinę

  • potas – uczestniczy w przewodzeniu impulsów

  • wapń – buduje masę kostną

Dodawanie pietruszki do dań nie tylko poprawi funkcjonowanie całego organizmu, ale też pomoże w zwalczaniu wielu dolegliwości, np.:

  • choroby układu oddechowego,

  • zapalenie pęcherza oraz inne choroby układu moczowego,

  • zatrzymanie wody, płynów w organizmie,

  • choroby układu pokarmowego np. wzdęcia

  • reumatyzm,

  • nieregularne miesiączki

  • poprawia perystaltykę jelit,

  • obniża ciśnienie tętnicze,

 

Z powodu tak wartościowych właściwości, mielona natka pietruszki powinna być dodawana do wielu potraw. Występuje w różnych formach: suszu, mrożonej lub świeżej. W okresie sezonu najlepiej korzystać z tej młodej, natomiast poza nim najkorzystniej wybrać tę w formie sproszkowanej, która jest swoistym „koncentratem”, kilka łyżeczek dodanych do koktajlu lub soku jest ekwiwalentem dużego pęczka świeżego warzywa.

Niewielka zmiana w diecie może pomóc w poprawie stanu zdrowia. Wzmocni odporność w okresie jesienno-zimowym, pomoże w zwalczeniu niestrawności i nieświeżego oddechu. Dodatkowo doda pysznego aromatu każdej potrawie.

Bibliografia:

Małgorzata Grembecka, Piotr Szefer, Agnieszka Gurzyńska, Katarzyna Dybek OCENA JAKOŚCI ZDROWOTNEJ WYBRANYCH WARZYW NA PODSTAWIE ICH SKŁADU PIERWIASTKOWEGO, BROMAT. CHEM. TOKSYKOL. – XLI, 2008, 3, str. 328–332

 

Meyer, H. , Bolarinwa, A. , Wolfram, G. , & Linseisen, J. (2006). "Bioavailability of apigenin from apiin-rich parsley in humans". Annals of Nutrition and Metabolism. 50 (3): 167–172.