Jak zdrowo przetrwać jesień?



Jesień to pora roku, która w naszej wyobraźni jawi się złotymi kolorami. Pachnie suszonymi grzybami, korzennymi przyprawami i plackiem dyniowym.

A jak jest w rzeczywistości?



Wraz z częstym wahaniem temperatur, ciśnienia i zaskakująco zmienną pogodą nie radzimy sobie zbyt dobrze. Jesień to pora roku, w trakcie której nawet gorzej niż zimą radzimy sobie ze wstawaniem z łóżka, a popołudniowe osłabienie często zagryzamy czekoladą. Zaczyna nam coraz częściej brakować energii i humoru. Co to oznacza? Czy powinniśmy poszukać dodatkowych suplementów i witamin, by przetrwać ten ciężki okres?


Pamiętajmy, że to światło reguluje nasz zegar biologiczny. To dzięki niemu organizm odróżnia dzień od nocy, a także wie, kiedy odpoczywać, a kiedy wzmagać swoją aktywność.


Gdy światła jest za mało, układ hormonalny może funkcjonować nieprawidłowo. U osób wyjątkowo podatnych zegar biologiczny może ulec rozregulowaniu. Oznacza to, że nasz organizm produkuje mniej hormonu szczęścia (czyli serotoniny) niż w okresie letnim. Tak więc Witamina D to składnik, którego potrzeba nam wszystkim, również i dzieciom. Możesz je przyjmować w kapsułkach, a o odpowiednim dawkowaniu poinformuje Cię farmaceuta. W pokarmach natomiast znajdziesz ją w rybach i jajach.


Walcząc z sennością i osłabieniem, odłóż czekoladę! Zastąp ją witaminami z grupy B.


Mają one istotne znaczenie w prawidłowym funkcjonowaniu naszego organizmu. Znajdziesz je w orzechach i nabiale. Oprócz odpowiedniej suplementacji warto zadbać również o codzienną dietę. Im bardziej bogata i kolorowa, tym lepsze nasze samopoczucie psychiczne.

Pamiętaj o ruchu i dotlenianiu organizmu. Nawet wieczorny spacer z psem może przynieść Ci wiele korzyści i idealnie wyciszy Cię przed snem.

Gimnastyka pobudza wydzielanie endorfin, co poprawi nam nastrój i sprawi, że poczujemy się lepiej. Poza tym, osoby regularnie ćwiczące są odporniejsze na infekcje, więc rzadziej chorują.


Poranek przywitaj gorącą wodą z imbirem, sokiem z cytryny i pyłkiem kwiatowym.



Ten napój wspomoże Twoją odporność, pobudzi Cię i rozgrzeje. Działa lepiej niż kawa, gdyż również pobudza, a działa dłużej i nie powoduje niepokoju. Wykorzystuj owoce i warzywa sezonowe do tworzenia pysznych i prostych przepisów dla całej rodziny. Wiele z nich możesz już znaleźć na naszej stronie w zakładce Przepisy i Artykuły. Za motto przyjmij „Nie dam się jesieni, czekam na lato!” i przebrnij przez kolejne miesiące w dobrej kondycji z uśmiechem na ustach!


Wyróżnione posty
Wyszukaj wg tagów
Nie ma jeszcze tagów.