Jak jeść, gdy pracujesz na zmiany?

14/9/2017

 

 

           

Praca na zmiany wymaga od naszego organizmu ciągłych zmian jego rytmu. Czasami zdarza się, że w nocy kiedy naturalnie powinnyśmy spać jesteśmy w pracy, a w ciągu dnia śpimy. Wymaga to od naszego organizmu ciągłych zmian i może skutkować problemami ze zasypianiem czy koncentracją. W takich przypadkach warto zastosować odpowiednią dietę która dostarczy do organizmu niezbędnych substancji i pomoże w dostosowaniu jadłospisu do codziennych potrzeb.

 

 

 

            Każda dieta powinna być dobrze skomponowana i dostosowana do potrzeb, jednak w przypadku pracy na zmiany jest to szczególnie istotne.

 

Niezależnie od godziny warto pamiętać o śniadaniu, musi być ono sycące oraz bogate we wszystkie niezbędne składniki. Kiedy rozpoczynamy dzień po przebudzeniu w ciągu 30 minut do godziny należy spożyć pierwszy posiłek. Kolejne dania powinny być równo rozłożone co 3-3,5h, z czego przyjemniej jeden powinien być ciepły. Nie warto ograniczać liczby posiłków, ponieważ ich mniejsza ilość powoduje większą objętość pojedynczej potrawy, co może z kolei nadmiernie obciążać układ pokarmowy.

 

 

 

 

            Niezwykle istotne jest spożywanie dużej ilości owoców i warzyw. Są one nie tylko źródłem witamin i minerałów, ale również niezbędnych przeciwutleniaczy, które pomagają organizmowi radzić sobie z wolnymi rodnikami powstającymi szczególnie intensywnie w czasie zmiennego trybu życia.

 

Cennym źródłem antyoksydantów są np. jagody, żurawina czy śliwki. Owoce nie tylko są dla nas zdrowe, ale również bardzo praktyczne, co jest szczególnie ważne w pracy kiedy mamy niewiele czas na spożywanie posiłków. Bardzo szybko i łatwo można zjeść kubek jagód czy pojemniczek śliwek. Owoce szybko zaspokoją głód dzięki dużej zwartości błonnika, ale nie obciąża zbytnio żołądka dzięki czemu nie będziemy czuli się ciężko. Na lunch do pracy jak główne danie możemy wybrać sałatkę z grillowanym kurczakiem, która dostarczy nam odpowiednie ilości wszystkich substancji odżywczych w tym cennego białka. Ostatni posiłek powinnyśmy spożywać 1,5h przed snem, jednak nie powinien on być zbyt obfity.

           

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Wyróżnione posty

Zdrowe Kolorowanki!

1/3
Please reload

Wyszukaj wg tagów
Please reload

© 2016 Joyfood Sp. z o.o.

Sklep intrnetowy lekkiesmaki.pl
  • Facebook - Grey Circle
  • Instagram - Grey Circle