© 2016 Joyfood Sp. z o.o.

Sklep intrnetowy lekkiesmaki.pl
  • Facebook - Grey Circle
  • Instagram - Grey Circle

Pyłek Kwiatowy- więcej niż superfood!

30/3/2017

 

 

 

 

 

 

Aktywność fizyczna związana jest ze wzrostem zapotrzebowania na składniki odżywcze. Każdy rodzaj ruchu: bieganie, sporty siłowe, gry zespołowe etc., wymaga zwiększenia podaży białka i węglowodanów. Dodatkowo z każdym litrem potu tracimy witaminy rozpuszczalne w wodzie oraz elektrolity (sód, potas, chlor, wapń, magnez). By nie dopuścić do niedoborów jakościowych należy zwiększyć podaż ww. składników w diecie. Współcześnie odpowiedzią na problem niedoborów w organizmie z tyt. intensywnego uprawiania sportu jest suplementacja, niestety – często w postaci tabletek „na wszystko”…

 

Świat sportu (i nie tylko) zdominowały przeróżnego rodzaju suplementy diety, od których półki apteczne wręcz się uginają, a reklamy gorąco namawiają do ich stosowania. Rutyną zarówno dla wyczynowców, jak i dla sportowców amatorów, stały się napoje izotoniczne, które nawadniają szybciej niż klasyczna woda. Stali bywalcy siłowni przed treningiem często spożywają gotowe posiłki węglowodanowe, zaś po treningu białko z węglowodanami. Nie mamy czasu albo i nie chcemy zatrzymać się na moment i zastanowić nad tym, czy można zamienić wiaderko "chemii" oraz niezdrowe nawyki żywieniowe na alternatywne źródło niezbędnych składników odżywczych. Odpowiedzią może być produkt stosowany w diecie naszych dziadków już od wielu wieków - Superfood z Polski czyli pyłek pszczeli.

 

Pyłek pszczeli w swoim składzie zawiera zarówno węglowodany proste, jak i złożone. Już 20g tego niezwykłego produktu zalane wodą może pełnić funkcje idealnego posiłku przedtreningowego. Dodatkowe atuty pyłku to:

a) duża zawartość białka - które stanowi aż 20 % masy (podobnie jak filet z kurczaka),

b) duża ilość witamin takich jak: C, B1, B2, kwasu foliowego czy pantenowego,

c) wysoka zawartość składników mineralnych między innymi wapnia, magnezu, żelaza czy potasu.

 

Jednym słowem ten rewelacyjny superfood, prosto od polskich pszczół, może być wykorzystany zarówno przed treningiem – jako napój izotoniczny, jak i po treningu – jako uzupełnienie wielu składników odżywczych. Dodatkowo posiada silny potencjał przeciwutleniający tj. podnosi odporność i skutecznie regeneruje organizm.

 

 

PYŁEK "MIAŻDŻY" POPULARNE SUPLEMENTY DIETY

 

Każdy sportowiec, zarówno zawodowiec jak i amator, posiada zwiększone zapotrzebowanie energetyczne na węglowodany, białka oraz składniki mineralne i witaminy. Dodatkowo osoby  bardzo aktywne fizycznie powinny uwzględnić w diecie posiłki okołotreningowe - przed, po, w trakcie treningu i przy niektórych długotrwałych wysiłkach – posiłek regeneracyjny.

 

Sportowcy najczęściej wybierają suplementację klasyczną, czyli tabletki, gotowe proszki i żywność funkcjonalną. Jest to łatwe, ogólnodostępne i szybkie rozwiązanie problemu niedoborów. Czy jednak zawsze konieczne? Istnieje równie łatwo dostępna i prosta w użyciu alternatywa – polski superfood, który swoim składem przewyższa większość suplementów dostępnych na rynku.

 

Zróbmy małe porównanie:

 

a) Pyłek kontra Gainer: stosunek węglowodanów do białek w pyłku pszczelim to 3:1 , w gainerze przeważnie 4:1, ale pyłek dodatkowo zawiera witaminy, składniki mineralne oraz niewielkie ilości tłuszczy MCT, przez co regeneruje szybciej i skuteczniej. Tym bardziej, jeśli dodamy go do jogurtu, mleka, czy koktajlu warzywnego. Do tego jest produktem w stu procentach naturalnym. PLUS DLA PYŁKU.

 

b) Pyłek kontra białko: biorąc pod uwagę fakt, że przyswajalność białka na jeden posiłek to ok. 30g musielibyśmy spożyć aż 150g pyłku pszczelego w jednym daniu. Jednakże dodając go wieczorem do białka kazeinowego (np. twarogu) poprawiamy jego przyswajalność (uzupełniamy profil aminokwasów). Musimy jednak pamiętać, że białko spożyte bezpośrednio po treningu chwilowo zwiększa procesy kataboliczne (rozpadu), a po spożyciu pyłku węglowodany w nim zawarte przerywają katabolizm, rozpoczynając procesy anaboliczne. Stąd jeśli myślimy o regeneracji - pyłek jest lepszy , natomiast by zintensyfikować wysycenie białka - wygrywają hydrolizaty. WYNIK: REMIS.

 

c) Pyłek kontra napój alkalizujący: pyłek nie tylko posiada odczyn alkaliczny (zawiera bardzo dużo składników mineralnych), ale i zawiera witaminy, białko oraz węglowodany, co wpływa na większą przyswajalność składników mineralnych z uwagi na silniejsze środowisko zasadowe. PLUS DLA PYŁKU.

 

d) Pyłek kontra składniki mineralne: zwycięzca może być tylko jeden. Po pierwsze pyłek jest bogatym źródłem składników mineralnych, po drugie są one bardziej biodostępne od konwencjonalnych suplementów. I wreszcie po trzecie pyłek zawiera witaminy i składniki odżywcze. PLUS DLA PYŁKU.

 

Pamiętajmy, że jest to produkt w stu procentach naturalny, nie zanieczyszczony "składnikami dodatkowymi", jak większość suplementów diety. Może być stosowany wielotorowo, a jego nadmiar nie jest szkodliwy dla organizmu. Dzięki rosnącej popularności jest dostępny w coraz większej ilości sklepów – nie tylko specjalistycznych.

 

Koniecznie spróbuj polskiej żywności na miarę XXI wieku.

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Wyróżnione posty

Zdrowe Kolorowanki!

1/3
Please reload

Wyszukaj wg tagów
Please reload